pompabitch

För tillfället har jag en annorlunda fetisch. Nämligen stora föt ter (med skor på) och långa skor. Det är så fint! Till exempel skorna med breda spännen som de bar på 1700-talet. Kostymskor också. Lack ska det gärna vara också. Faktum är att jag köpte ett par Big foot-skor i Malmö i förrgår som jag än så länge bara smeker och kollar på ibland.
Skor, särskilt pumps, med lång spetstå förbannar jag däremot även om det ger långa fötter. Det känns liksom som om spetsen går in i hjärtat på mig. Så kan vi ju liksom inte ha det.
1700-talens kungahus är för övrigt väldigt trevligt. Gigantiska frisyrer för både damer och herrar, gigantiska klänningar, uniformer och som sagt långa härliga skor. Voltaires Candide skvalpar i mitt huvud, men också Marie Antoinette som nog vi flesta sett filmen om?
Håret är det lite som jag fastnat för också och märker att Madame de Pompadour som gett namn åt pompadour-frisyren som vi märkt av på 50-talet var 1700-talets lilla bitch och trendsättare bredvid Marie Antoinette.
Kirsten är så mycket snyggare än originalet. Dessutom så var det nog inte ovanligt att konstnären som målade av Marie Antoinette förskönade henne en del... fast vad är det för skillnad på det och på dataretucschering egentligen..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0