Watch the watch.

Cheapo
Cheapo Metal Watch och Cheapo Digital Watch.
Schyssta priser dessa armbandsur.
Jag går i ur och skur. Har precis varit ute och snabbpromenerat som jag gjort varje kväll nu i vad som känns som urminnes tider. Urvalet av vandringsrundor är inte så stort så det fick bli en väl gången runda.
Eftersom jag har piercing i ena örat så kunde jag bara ha en hörlur.
Jag hörde ju musiken ändå så jag bygger ingen klagomur.
Men om, så skulle jag nog bygga den runt staden så Karlshamn fick en fin kontur.
Kanske så att den uppifrån ser ut som en redbull-tjur.
Eller något annat djur.
Jag såg faktiskt en och annan skulptur.
Staden är faktiskt ganska känd för att prioritera kultur.
Härifrån kommer ju faktiskt en del konstnärer och tanter som skrivit barnlitteratur.
Än så länge fattas det dock sådan där fin och rolig arkitektur.
Sedan kom jag och tänka på klimatförändring och temperatur.
Kanske man skulle försöka bli extrem och ge planeten en reningskur?
Vissa ser det nog som något spännande, andra tycker nog att man kan fortsätta frossa i nötkreatur.
Jag skulle nog kunna tänka mig att bli vegetarian, avsäga mig titeln rovdjur.
Eller i alla fall sluta äta djur i bur.
Jag köper faktiskt ekologiskt kött, djur som får leva fritt så som ligger i deras natur.
Vad bekymmerslöst det var att vara typ elva år, eller hur?
Då lekte man och brydde sig varken om pengar eller bakteriekultur.
Det man älskade mest var sitt kramdjur.
Man visste inte ens om ordning och struktur.
Nu känns det som så många gör det mesta till en så stor procedur.
Inte konstigt att varannan människa man möter är trött och sur.
Ta inte allt så allvarligt, ibland har man bara otur.
Lev livet för f*n! Antar att ni förstår vad jag menar även med censur.
Sådär ja, nu för tiden kommer man hem levande, inte bestulen eller våldtagen om man har tur.
Tänkte jag när jag kom innanför dörren, stod i min tambur.
Samlat lite endorfiner av promenaden, så jag var en glad filur.
Det var allt, bonjouuuur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0