en tävling

Nu är jag helt tom.
Nej, det är jag inte.
Jag är helt överväldigad med tankar och idéer.
Men jag känner mig liksom tom för jag kan inte ta på det jag tänker. Det är så abstrakt... och mycket. Ungefär som när man inte hänger med i bingolotto - man blir stressad och man vet inte om man ska dutta ner det nya numret eller leta reda på det förra.
Jag borde nog släppa tankarna helt enkelt.
Det är nämligen så att jag har arbetat med en kollektion ett tag nu. Den har deadline kl 24:00 idag så det var väl på tiden att jag blev klar nu. Skickade in mail med bilder, beskrivningar och allt därtill för 5 minuter sedan. Sedan dess har jag varit avliden, men nu är jag på g igen! Därför tänkte jag att det vore skönt att skriva av sig lite här.
Skriva av sig... okej.
När jag nu har lämnat in anmälan så kommer man ju på en massa idéer och man ångrar om ditten och datten, men nu är det som det är och jag är nöjd. Det som svider är väl i så fall att jag skulle ha tagit reda på den här tävlingen tidigare. Jag fick veta att det pågick för fem dagar sedan. Det är inte mycket tid över att göra en kollektion på. Som tur är hade jag redan gjorda plagg som hade samma tema. Allt jag gör har ju samma tema i och för sig, men dessa plaggen matchade bra ihop liksom. Så under dessa dagarna som jag hade på mig har jag gjort nya plagg och accessoarer. Mycket arbete, mycket kul!
Den 13 oktober läggs alla bidragen ut på ikeas hemsida. Det ska bli spännande att se. Jag tror att det finns mycket roligt och inspirerande människor och bidrag som deltar. Många talanger som tar sin chans. Av alla som deltar väljer en jury (som jag för övrigt ser väldigt mycket upp till) ut 25 stycken som får komma till Stockholm och ha en minibutik på varuhuset där. Jag tycker att det är en jättekul idé. Det vore så himla kul att få vara med där! Att delta över huvud taget, tycker jag är riktigt roligt!
Att skriva här var riktigt bra terapi efter denna dagen, känner jag. Datorn lyssnar alltid, avbryter aldrig mitt i en mening och lyser upp. Fakta. Jag har nog suttit här för länge.

Kommentarer
Postat av: linnea

nemen! det är ju samma tävling som mickan har varit inlåst och jobbat till. Hoppas ni vinner, hade vairt superkul :D

2010-10-11 @ 10:07:55
URL: http://linnea.ringstad.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0