pricki'korv

Idag är jag prickikorv. Man skriver väl inte det med g? Prickigkorv? Inte jag i alla fall. Egentligen är jag ju ingen korv heller, men jag kände liksom att denna rubriken satt mitt i prick så så fick det bli.
Min syster är hemma över helgen. Hon är en glad prick, verkligen. Lyser, det gör hon. Det tycker jag. Hon var inne hos mig i butiken idag och gjorde några pricksäkra köp.
Alltså kylan när jag gick till jobbet var oumbärlig. Tack gode gud för att solen sken åtminstone. Jag är bra på att komma på positiva och negativa saker med att det blir kallare... svårt? Nej. En dålig sak är att man blir så hiskeligt torr i hyn. Dessutom sitter man ju inne så mycket och det känns som om dammet bara yr. Orkar inte städa heller faktiskt så det är kanske inte bara en känsla. Jag tror inte att jag tål damm. Borde nog göra pricktest. Tror nämligen att jag har en del allergier som jag vill pricka in så jag vet vad jag ska skydda mig mot. Om jag nu skulle vara allergisk mot damm så måste jag ju bestämma mig - antingen damsugar jag varje dag eller så låter jag bli att röra mig så mycket i rummet så att det ligger stilla.
Ringer väl ett samtal till läkaren snart.
Visste ni att det finns en så kallad prickdag? En dag för de som misstänker att de har elaka hudfläckar. Då har man möjlighet att besöka läkare för att kolla upp dem utan remiss. Det är ju faktiskt himla bra. Minus är att den dagen var i onsdags.
Jag har gjort ett minischema över resten av eftermiddagen som jag måste följa till punkt och pricka. Annars går jag inte prickfri från denna dagen. Jag börjar med att ta mig till Sofie för att lämna ett par byxor som jag lagt upp åt henne. Hoppas hon blir nöjd.
Ärenden efter det. Sedan ska mamma firas med lite nära och kära. Som jag planerar nu så ska min present överlämnas då. Om det går enligt planerna så blir det dagens prick över i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0